25 Ocak 2013 Cuma

Pamuk Poğaça





MALZEMELER:

* 1 su bardağı ılık süt
* 1 su bardağı ılık su
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 5 çorba kaşığı şeker
* 1 çorba kaşığı tuz
* 1 paket maya (ben instant maya kullandım)
* Aldığı kadar un (ben tam buğday unu kullandım)

İÇİNE:

* 200 gr beyaz peynir ve kaşar peyniri karışımı
* Yarım demet maydanoz

HAZIRLANIŞI:


- Öncelikle büyük bir kaba 3 su bardağı kadar unu alın. Instant maya kullanacaksanız bu aşamada una karıştırın.

- Ortasını havuz gibi açıp sütü, suyu, yağı, şekeri ve tuzu ilave edip elinizle karıştırmaya başlayın. Kenarlardaki hamurları da alın ve yumuşak bir hamur yoğurun.

- Muhtemelen un az gelecektir. Azar azar un ilave ederek yoğurmaya devam edin. Hamur hafif elinize yapışırken un ilave etmeyi bırakın.

- Hamurun üzerini kapatın ve yarım saat ılık bir yerde mayalanmaya bırakın. Ben buradaki tencerede mayalama yöntemini kullanıyorum.

- Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde açıp içine hazırladığınız içi koyun ve kenarları ortada toplayıp birleştirin ve ters çevirip yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.

- Eğer hamur cıvıksa ve elinize yapışıyorsa ellerinizi yağlayıp hamura şekil verin.

- Üzerine yumurta sarısı sürüp haşhaş, susam, çörek otu vb. serpip 180 derecede ısıtılmış fırına verin.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Bunlar da ilginizi çekebilir:

-