5 Haziran 2013 Çarşamba

Un Helvası



Bu tarifimdeki helva oldukça hafif olacak. Un helvanızı kavururken illaki krema gibi olması gerekmiyor bence. Zaten o şekilde yaparsanız da çok fazla yağ kullanmanız gerekecektir. Ben buna hiç gerek görmüyorum. Zaten böyle de çok lezzetli ve güzel oldu :) Kandilde yapıp paylaşmanız için, ikram etmeniz için çok güzel olur diye düşünüyorum. Miraç kandiliniz mübarek olsun...

MALZEMELER:

* 2 yemek kaşığı tereyağı
* 2 yemek kaşığı sıvıyağ
* 2 su bardağı un
* 1 paket vanilya
* 1 küçük su bardağı şeker
* 1 su bardağı süt
* 1 su bardağı su
* Ceviz yada çam fıstığı (Ben cevizleri iri iri parçalayarak kullandım.)

HAZIRLANIŞI:

- Fıstık yada cevizlerinizi tencerede yağda kavurun ve üzerine unu ekleyin. Yaklaşık 15-20 dakikada unu kavurun. Renginin dönüp güzel güzel kokmaya başlaması gerekiyor. Şekeri ekleyip 3-5 dakika daha öyle kavurun. Kavururken tencerenin altı orta ısıda olmalı.

- Suyu ve içine vanilya eklenmiş sütü de tencereye dökün ve karıştırın. 1-2 dakika daha bu şekilde karıştırıp ocağı kapatın.

- Dilediğiniz şekli verip süsleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Bunlar da ilginizi çekebilir:

-