20 Ağustos 2013 Salı

Islak Ekmekli Köfte



Aslında klasik köftemizi yapıp ekmeğini et suyu yada tereyağlı suda ıslattığımız bir tarif :) Ben bunu Ramazan ayında yapmıştım. İftara bir saat kaldı diyerek fırına sürdüm köfteleri fakat meğerse iki saat varmış :) Bende fırın ısısını bayağı düşürdüm geç pişsin de sıcak sıcak yiyelim diye ama hata yapmışım düşük ısıda uzun sürede pişen köfteler kuru kuru oldu ama yine de o açlıkla ne de güzel gitmişti :) Siz siz olun benim bu hatama düşmeyin derim :)


MALZEMELER:

* Yarım kilo dana kıyma
* 3-4 yemek kaşığı galeta unu
* 1 adet soğan
* 1 adet yumurta
* 1 tutam maydanoz
* 2 diş sarımsak
* Dilediğiniz baharatlar, tuz
* 1 çorba kaşığı toz kırmızı biber
* Yarım çay bardağı sıcak su
* 2-3 yemek kaşığı tereyağı
* Ekmek dilimleri

HAZIRLANIŞI:

- Kıymayı, doğranmış soğanı, yumurtayı, kıyılmış maydanozu, ezilmiş sarımsakları, galeta ununu ve baharatları bir kapta karıştırıp köfteler yapın ve fırının ızgara ayarında kızartın.

- Sos tenceresinde tereyağını eritin ve üzerine kırmızı toz biberi dökün. Onuda şöyle bi karıştırdıktan sonra üzerine suyu ekleyin. Fırında yüzleri kızarmış ekmeklerinizin üzerine bu sosu bolca gezdirin. Eğer elinizde et suyu varsa onu yapmak çok daha güzel olacak :)

- En son olarak da soslanmış çıtır ekmeklerinizin üzerine köftelerinizi koyup servis edebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Bunlar da ilginizi çekebilir:

-