31 Temmuz 2013 Çarşamba

Hazır Yufkadan Baklava





Baklava kırk kat olması gerek derler :) Ben dikdörtgen Borcama yaptım baklavamı ve ona göre miktar vereceğim. Siz yapacağınız tepsiye göre miktarı ayarlayabilirsiniz. Yeter ki 40 kata tekabül etsin :) Bu miktarlar gayet güzel oldu dikdörtgen Borcam için. 15 adet yufkam vardı kestim biçtim derken tam da kırk kat oldu :)


MALZEMELER:

* 15 adet baklavalık yufka
* İri dövülmüş ceviz (miktarı arzunuza bağlı)
* 175 gr. tereyağı

ŞERBETİ İÇİN MALZEMELER:

* 3 su bardağı şeker
* 2 su bardağı su
* 8-10 damla limon suyu

HAZIRLANIŞI:

- Şerbeti önceden hazırlayın ki soğusun. Bunun için tencereye şekeri, suyu koyup sürekli karıştırarak kaynatın. Kaynayınca altını hafif kısıp beş on dakika kadar daha karıştırın. Limon suyunu ekleyip beş dakika daha karıştırdıktan sonra altını kapatın. Tırnağınıza bir damla şerbet koyun soğusun ve damla şeklinde duruyorsa şerbet olmuş demektir. Kaynayıncaya kadar sürekli karıştırmanız ve limon suyu eklemeniz çok önemli şekerlenmemesi için.

- Tavada tereyağını eritin. Baklava yapacağınız tepsiyi fırça yardımıyla tereyağlayın.

- Yufkayı tepsiye tek tek döşeyin. Tek tek koymanız önemli havalanması açısından. Her yufka döşemenizde yufkaların üzerini kapatın ki kurumasın.

- Yağlanmış tepsiye üç kat yufka koyup her üç katta fırçayla tereyağı sürün. on beşinci ve otuzuncu katlarda cevizi serpin. En sonuncu yufkayı da koyduktan sonra baklavayı dilimleyin ve kalan tereyağını üzerine gezdirerek dökün.

- Baklavayı 160 derece ısınmış fırına sürün. Ben düşük ısıyla pişiriyorum ki bi anda yüzü kızarıp içi çiğ kalmasın diye. Baklava piştikten sonra sıcakken üzerine soğumuş şerbeti dökün. Afiyet olsun :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Bunlar da ilginizi çekebilir:

-